Friday 22 January 2010

RE:STORY CHALLENGE

Requirements :1. Must be a one-shot2. Must include the following words :- Spongebob- banana- Japanese- enchanted- accounting- do re mi- pickle juice- dead iguanas3. Must include a homo couple (doesn't matter gay or les)4. Must include 8 idioms5. The entire story must take place within the time span of one week.6. Must include at least one flashback.7. Must include the 7 colours of the rainbow.8. Main character must be a small child.NO :1. Deaths in the story.2. Emo pms-ing girls.3. Describing a character's facial features.4. Numbers at all. Not even spelt out numbers.5. Words like huh/right/but/ok/okay/uhm/erm/er/uhh, etc.6. Making faces.

Stated above are the requirements for my co-blogger's story challenge, thou the challenge is not for me, but I decide to take up the challenge since I am bored to hell nowadays. My story doesn't make sense at all, but I think I fullfilled the requirements, so just sit back and pretend to enjoy the whole crap i wrote.
MIMPI-MIMPI SAYA
Hi, nama saya ialah Spongebob. Walaupun saya orang cina, saya tidak tahu bertutur dalam Bahasa Cina. Maka, saya seorang banana. Saya selalu dicaci oleh kawan saya bagai kacang melupakan kulit kerana saya tak tahu bertutur dalam bahasa bangsa sendiri. Kebelakangan ini, saya asyik bermimpi tentang Japanese yang asyik bunuh moyang-moyang saya. Darah merah memercik di mana-mana sahaja tempat yang mereka pergi. Bak kata pepatah," Berat mata memandang, berat lagi hati dipikul". Saya berasa teramat sakit hati untuk moyang-moyang saya yang telah dseksa dengan teruk dalam mimpi saya. On the other hand, saya amat mengagumi sikap Japanese yang genggam bara api biar sampai jadi arang. Orang zaman dahulu selalu berkata," kalau tidak dipecahkan ruyung, manalah dapat sagunya." Saya sudah habis bercerita akan mimpi buruk saya.
Semalam, tanpa dugaan, saya bermimpikan sesuatu tempat yang indah dan menarik. Nama tempat itu "Enchanted Village". Tempat itu ditumbuhi pelbagai tumbuhan malar hijau. Kebiruan sungai di sana amat memesonakan, tetapi air yang tenang, jangan disangkakan tiada buaya. Di sana, pernah berlaku kes pembahaman homosexual couple oleh buaya ketika mereka berkelah di situ(p.s I din say they die). Kes pembahaman ini telah menjadi mitos lagenda villagers di sana. Kadangkala, apabila mereka happy, mereka akan mengadakan upacara menyembah couple homosexual berikut dengan menyanyikan lagu kampung mereka, iaitu lagu "DO RE MI". Akibat tragedi yang berlaku itu, penduduk di sana sangat membencikan reptilia. Setitik nila merosakkan susu sebelanga, tindakan buaya bodoh itu membaham homosexual couple telah menyusahkan iguanas di Enchanted Village. Penduduk di sana akan menggunakan apa jua cara sahaja untuk memburu dan membunuh reptilia, maka iguanas yang mendiami Enchanted Village dengan tenang telah menjadi mangsa pemburuan, menyebabkan kejadian "MASSACRE OF THE IGUANAS".
Usah risau, dead iguanas itu tidak dibazirkan. Penduduk Enchanted Village di sana akan mengawet badan iguanas itu dan memeras mayat mereka, untuk dapatkan pickle juice. aiyer...gelinya.Pickle juice itu boleh didapati dalam pelbagai warna lagi, ada orange, yellow dan purple etc. Pickle juice flavour warna indigo paling digemari pelancong dan penduduk tempatan, saya pun tak tahu kenapa.
Lama-kelamaan, bisnes iguana picklejuice ini telah menjadi sumber utama ekonomi village mereka. Penduduk di sana bekerja bagai aur dan tebing, ada yang buat accounting, ada yang hunt for iguanas, ada yang buat akuakultur iguana, ada yang jaga gerai, etc. Tiba-tiba, sayup-sayup kedengaran laungan mak saya ketika saya sedang bermimpi. Saya terbangun dari tidur, walaupun begitu, mimpi saya yang menarik ini masih melekat dalam kotak minda saya,bagai isi dengan kuku.
Thx for reading this whole crap,
-YQ-

6 comments:

  1. i hereby worship the ground you walk on.
    disahkan kamu lebih ml drpd saya. }}}

    ReplyDelete
  2. thk you..I think I can beat the happening boys ady...LOL

    ReplyDelete
  3. HAHA. can kua. but their beijing olympic story mm tidak boleh ditandingi. sakai like dunno wat.

    ReplyDelete
  4. mmg....create lagi sakai~da kenny fella la

    ReplyDelete
  5. kenny meh? not joel meh? i know joel created the mat rempit mat salleh story.
    Mat salleh = mad sailor. wth LOL.

    ReplyDelete
  6. ya joel created mat rempit and mat salleh....olympic i think kenny.

    ReplyDelete